Verschillende soorten websites voor bedrijven

2022-09-14
Louis

Als bedrijf kun je tegenwoordig niet meer zonder een website. Het is immers een van de beste manieren om nieuwe klanten te werven en naamsbekendheid op te bouwen. Mensen zullen een positieve indruk van je bedrijf hebben als de website er aantrekkelijk uitziet. De lay-out van de website kan net zo belangrijk zijn als de inhoud. Daarom is het goed om voldoende tijd en geld te investeren in het design van je website. Een degelijke website komt geloofwaardig over en geeft een goede indruk op klanten.

 

Voordat je kunt beginnen met het maken of laten maken van je website, is het belangrijk dat je weet wat voor website het beste past. Een online casino zoals Casino777 heeft geen baat bij een website in blogstijl. Dit type website heeft een hoop inhoud die snel geladen moet worden. Het ontwerp van de website moet hier op aansluiten.

 

eCommerce website

Een eCommerce website is ideaal voor het verkopen van producten of diensten. Deze websites zijn precies ingericht om het kopen van producten zo gemakkelijk mogelijk te maken. Daarbij heeft dit type website vaak specifieke eCommerce functies. Denk bijvoorbeeld aan een menubalk, categoriepagina’s en een winkelmandje. Het is natuurlijk ook belangrijk dat er bedrijfsinformatie op de website te lezen is. Na het plaatsen van de bestelling kunnen klanten hun bestelling veilig afrekenen in de beveiligde kassa-omgeving. Veiligheid is overigens een belangrijke factor bij het ontwerpen van een eCommerce website. Alle onderdelen van het website sjabloon moeten voldoende beschermd zijn tegen hackers en data breaches.

 

Zakelijke website

Voor elke website geldt dat de afbeeldingen, het logo en de kleuren de sfeer van het merk bepalen. Bij een zakelijke website gaat dit nog een stapje verder, want het is de bedoeling dat je inhoud er professioneel uitziet. Houd in gedachten dat je bestanden een hoge resolutie hebben en dat je teksten vrij zijn van grammatica- en spellingsfouten. Voeg ook voldoende tekst toe waarin je uitlegt wat je bedrijf aanbiedt en een contactpagina. Een hoop bedrijven maken gebruik van een planning software waarmee bezoekers direct een afspraak kunnen maken of een contact formulier kunnen invullen.

 

Blog website

Een blog verschilt van een eCommerce en zakelijke website doordat het vaak persoonlijker is. Er zijn een hoop individuen die een blog bijhouden en hierop artikelen en foto’s delen van hun dagelijkse leven. Denk bijvoorbeeld aan foodblogs, reisblogs en modeblogs. Daarnaast maken bedrijven graag gebruik van een blog om industriespecifieke artikelen te delen. Met behulp van een blog kun je meer organisch verkeer naar je website trekken. Door linkbuilding te gebruiken kun je een sterker netwerk opbouwen en hoger in de zoekresultaten belanden.

 

Portfolio website

Creatieve professionals maken graag gebruik van een portfolio wat ze online delen. Schrijvers, ontwerpers, kunstenaars en andere creatievelingen gebruiken een portfolio om voorbeelden van hun werk weer te geven. Het is een uitstekende manier waarop toekomstige klanten jouw werk kunnen bekijken. Een portfolio kan je nieuwe klanten brengen. De website is normaal gesproken redelijk simpel, maar professionals houden ervan om er een creatieve draai aan te geven.

 

Evenementen website

Vroeger had iedereen een agenda waarin ze hun afspraken bijhouden. Tegenwoordig gebruiken we liever de kalender in onze smartphone of op onze computer. Vandaar dat er diverse evenementen websites staan. Deze websites geven op een duidelijke manier weer welke evenementen er binnenkort aan de beurt zijn. Het evenementenbeheer houd alle uitnodigingen bij en stuurt zo nodig een follow-up. Op deze website wordt ook praktische informatie gedeeld die van belang is voor de genodigden. De website kan zelfs gebruikt worden als een virtuele evenementenlocatie. Bovendien kun je voor speciale evenementen een microsite toevoegen. Deze op zichzelf staande site is ideaal voor het vermelden van nodige informatie.